Tuesday, February 24, 2009

Kemalasan atau kerajinan

Justify Fulli had a meeting this morning..the meeting started bout 9am till 12.30pm..wadussss..lama banget..tp ni tak lama.. i still remember last semester..the same meeting started on 9am till 3pm.. can u imagine that? berapa lama daku terpaksa duduk dekat kerusi yang tak seberapa empuk itu (sakit blakang sey) untuk mendengar setiap patah perkataan yg diutarakan oleh 'director' ku itu.. hal-hal sebegini menimbulkankan kemalasan dalam diriku dan rasanya juga pd rakan-rakan semejaku..(setelah melihat wajah2 mereka yang semakin layu)..namun, keadaan ni sudah pasti berlaku juga terhadap orang-orang lain diluar sana..kannnnnnnnnn

apabila kemalasan melanda, daku sememangnya tidak dpt melarikan diri dr perkara2 yg memalaskan sehingga melemaskan daku yg sememangnya pemalas ini...(sila fahami ayat itu ye) tapi kemalasan itu tidak harus kubiarkan berterusan kerana dalam agamaku sendiri tidaklah suka pd sifat pemalas ini..setelah memikirkannya buat seketika, maka daku pun mnyedari akan sifat kemalasan yang melanda diriku ini..lalu daku berusaha untuk menjemput kerajinan hadir padaku ketika itu..

kerajinan belum dtg menjemput, namun aku berusaha mencarinya..akhirnya. dia datang..lalu aku pun memulakan semangat baru untuk menjadi seorang perajin dan bukan pemalas..(sekali lagi, sila fahami ayat tersebut yaaa) dan oleh kerana kerajinan itu, maka daku telah pun siap sedia untuk memulakan pengajaran terhadap pelajar2 yg akan bertemuku pada minggu hadapan. bukan belakang..okay..

Kesimpulannya, silalah simpulkan sendiri..okayyy..maka daku pun bersedia utk pulang..jumpa lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

5 comments:

♥ i'me ♥ said...

pening akak baca ayat ko ni maya... apa2 jelah labu...

yong ibu chem said...

hehehheheheh

nampak nau tgh bercelaru mood..

stabil..stabil..stabil..

☆ lieya latif ☆ said...

ni mesti tgh kecelaruan emosi nieh....he he hehe.....takpe2...be strong...idup perlu diteruskan ....cewah!!!!!!!!!!!!!!!

Unknown said...

kecelaruan... mak tengah keliru..hehe

Puan Iza said...

Maya tengah bercelaru ke.....byk2 bawa bertenang ek....

re: tq for the wish....