Friday, March 16, 2012

Adam kena HFMD

Adam start kena pada hari rabu.. badan panas then tiba2 tgk kt badan nampak ruam2 merah berair.. pada awalnya ingatkan campak, pastu bwk lah ph klinik1. Doktor kt klinik1 kata adam kena penyakit kudis buta.. terkejut jugak..macam tak percaya apa yg dr tu katakan, rasa tak puas hati dengan kata2 Dr td maka aku pon survey kt tenet pasal kudis buta.. tp bila lihat, agak jauh perbezaan bentuk kudis buta nih dgn yang ada pada kaki Adam.. pastu tiba2 terfikir, kudis buta ada ulser ke kt mulut?? persoalan itu menjadi tanda tanya..

Pastu pg taip kt Mr Google pasal HFMD, dan tgk simpton2 nya, mmg sama.. terus bawak Adam pg klinik2.. Dr kt klinik 2 sah kan mmg adam kena penyakit nih.. Dr klinik 2 lak tak banyak cakap.. aku yg tanya, confirm ke HFMD ni Dr? Dr tu just angguk.. Dalam hati, aik, itu je ke????  takde bg apa2 nasihat pon??? baik aku takyah bawak pg klinik.. baik aku baca je kt internet then cr ubat kt farmasi.. apa punya Dr lah.. bayar mahal lak tuh.. kita ni dh la 1st time anak dpt HFMD ni, so agak panik jugaklah.. bila dh baca informasi kt internet, baru rasa lega..

Kesimpulannya: Tak semua Doktor tu bagus!! Dan Sbg mak, ikut naluri keibuan kita sekiranya anak ada penyakit2 yang tak pernah kita hadapi.. kang tak pasal2 mkn ubat salah..lagi teruk..

SEKIAN!!! HAPPY WEEKEND!!

4 comments:

Aine Ainun said...

bukan tak bagus MAYA, tapi...sesetengah diorang amek sikap sambil lewa..

kalo AA kan dpt doc camtu,
mmg x p la lagi klinik dia...

cian dia,
takpe2 insyaallah akan baik...

rawsktar said...

alaaa kesiannya..

aku mmg tak suka dr cmtu maya. macam first dr yg aku pegi utk check pregnant ke tak, dia kata aku tak peknen. wahh siap kata enjoy dulu marriage.

memandai jewwwww!

lieyalatif said...

dieorg cek sambil lewa tu maya.....harap adam terus sihat balik n ceria yeak....

Cho Zila said...

memang selalu gitu rasa cam kita lak jadi doktor...
geramkan... sebab bukan anak dia atau sedara diakan..