Monday, February 13, 2012

Jalan-Jalan Kemaman-Cherating

Ini kisah 2 minggu lepas..tak sempat nk citer.. ni baru nak kabo nih..hehe.. cuti maulidulrasul arituh kami balik kampung je..kt umah parents di kemaman.. kali ni balik lama sket..sebab kami mmg jarang-jarang balik..almaklum..cuti bukan senang nak dapat.. balik kampung adalah sangat best sebab:

1. Tak perlu nak kemas rumah, lepak rumah mak ayah sahaja.
2.Tak perlu masak sebab semua mak yang masak..(haha..sbb masakan mak is the best!!!) alasan!!!
3. Ada adik-adik yang boleh melayan anak-anak, dan juga nenek dan atok yang melayan cucu, so mama boleh lepak2 dgn bergayanya.
4. Dapat makan macam-macam jenis makanan kegemaran yang tiada di KL


Jadi, memang sangat seronok balik kampung..

 okay..ini adalah antara makanan feberet saya, nasi kerabu, otak-otak dan satar

Ambil masa melepak2 di cherating sambil membujangkan diri sementara nenek dan atok melayan cucu-cucu..

 sambil lepak2, buat BBQ..amek angin yang sepoi2 bahasa ala sopan santun

 tengok ini budak..orang suh maun pelampung dalam air, dia main atas kanvas. kesiannn 1st time jupa benda ni ye Adam??


Kakak dan adik yang sangat eksaited bila jumpa air..ni pon kali pertama kami bawak Adam mandi-manda kat pantai..
 
*** mak tak mandi coz takut sunburn..hehe.. maka tugas ku hanyalah mengambil gambar pastu pi balik khemah, makan-makan, tido-tido..owhhhhhhh sangat best bila berada bersama keluarga terchenta!!! SEKIAN!!

4 comments:

lieyalatif said...

ish kejam ko...meleleh2 aku tgk sata tu beb...peberet all the time tu...payah nak cari kat sini yg betul2 sedap...kene pi belah ganu gak baru dpt yg kene ngan tekak he he he

rawsktar said...

saya pon suka satar. hehehee.

Tie-Ibu wawanisolehah said...

Alahai rindunya nak makan satar kuale kemamang...selagi kerja2 pembaikan jalan kat bukit kuang blom siap, malas sungguh nak g kemamang

MAYA said...

lieya: hehe.. satar ngan otak2 kt sini mmg sedap

anies: moh pg ganu.. mkn satar

kak ti: ha ah..area sana tu mmg jam.. kami selalu ikut jln dalam je kak kalau nk pg mesra mall.. tak lalu kt kawasan tuh..