Monday, January 24, 2011

Berpantang-pantangan

Hari ni hari ke 18 aku berpantang.. nk kata pantang sangat pon tak jugak..cuma jaga makan dan masih lagi berbengkung..yang lain seperti biasa..sakit dh semakin kurang, luka dah beransur baik.. sgt berbeza masa anak 1st dulu.. masih berada di kampung dan sangat tidak sabar untuk balik rumah..huhu..

Perut aku boncit lagi walaupun dah berbengkung..agak-agak kalau 40 hari berbengkung buleh kempis tak?? selain minyak param, ada tak lagi apa-apa produk yang buleh mengempiskan perot.. huhu..part lain takde masalah tapi tang perut, adoi..sangat tidak suka bila boncit dan berlemak2..

3 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

mesti bosan pantang kan maya...aku ni sok tak tau laa camne....baru 2 mgu dah panas bontot agaknye teperap kat umah...

wei slow2 ar mau kurus....kite ternak lemak mase preggy pun 9 bulan...so nak turun sah2 laaa kene amik mase...jgn pakse diri......turun punye tu...yg penting konsistenli BF baby....byk kalori terbakar nanti...

MAYA said...

haha..tulah kan...nk cepat kurus nih.. sungguh tak sabar.. haha..

EdaManAli said...

saya dulu ikut petua mak, hancurkan ragi campur dlm cuka nipah...sapu kat perut & belakang bdn(area pinggang tu). tunggu smpai kering...pastu bengkung. bau dia sedikit upleasant laa sbb masam2 gitu. tp agak mujarab jgk laa...

boleh cuba...