Tuesday, July 19, 2011

Target di bulan Ramadhan!!



Ramadhan bakal menjelma.. seperti biasa, belom stat puasa, sesi menjual dan menempah kuih sudah bermula..untuk persediaan, aku pon orderlah kuih2 dr kawan2..tapi benda yg aku nak cakap ni takde kaitan dengan kuih raya ye..ni nak cakap pasal target yang akan dijalankan pada bulan ramadhan..selalu org kata, puasa itu menjimatkan sebab tak mkn siang..tp kalau silap cara, boleh jadi suatu pembaziran..maka, target saya untuk bulan ramadhan ini adalah:



1. Balik lebih awal dan buat persediaan untuk memasak.


2. Men'try' resepi2 baharu dan dikongsi bersama jiran2.

3. Kurangkan ke baazar ramadhan kerana pada waktu puasa, semua benda nak makan.. walhal bila dah bukak pose, bukan semua makanan yg dibeli habis dimakan..membazir kan.. :D


4. Merancang shopping raya supaya tidak ter'over' budget..beli benda2 yg penting sahaja..okay.. (termasuk kuih-raya, baju anak2)


5. Cuba untuk puasa penuh (bila BF ni, selalu sgt lapar dan perot rasa nak makan je).



Setakat ini itu je kot..kang nak fikir2 apa lagi target utk bulan ramadhan..nak solat tarawih mmg tak dapek lah kan kecuali balik kampung,ada org boleh jagakan adam..

2 comments:

Ruziawati Yusof said...

zana.. terima kasih di atas peringatan.. t hrp t dpt penuh puasa sebulan nanti.. Insya Allah

MAYA said...

akak salah masuk blog nih..hehe