Tuesday, January 26, 2010

PENULIS BLOG DITANGKAP

KOTA BHARU: Mahkamah Majistret di sini pagi ini mengeluarkan perintah tahan reman terhadap seorang penulis blog yang didakwa menghina Almarhum Sultan Johor.


Majistret Azrol Abdullah memerintahkan tahanan reman selama empat hari bermula hari ini kepada penulis blog yang berusia 30 tahun itu.

Dia yang dikatakan bekerja sebagai pereka grafik dan berasal dari Seremban, Negeri Sembilan tiba di mahkamah kira-kira jam 9 pagi dan beredar 10 minit kemudian.

** hmm..ramai diantara kita suka menulis dlm blog kan..tetapi sekadar suka-suka..kadang-kadang kita mungkin terlepas pandang akan isu yang diutarakan. dan boleh menimbulkan byk spekulasi...maka, berhati-hatilah dalam menyampaikan penulisan/idea kita..kisah ini mungkin boleh dijadikan pengajaran kepada kita..selamat ber blog.. =D

3 comments:

Anonymous said...

Hemm..that's why kalau berbelog pon kena tengok kiri kanan..sbb tu haku x suka tulis cerita yg specific..takut ada tersalah cakap..heheh kadang2 kita tak sedar kan kalau dh terlalu syok sendiri meluah di belog sendiri.

Nurul Says said...

jangan kan blog..everything we post d FB pun kena pikir dua tiga kali..nnt mcm kes HT yg mnegutuk sarawakian tu..nah sia2 ja jd bahan kutukan..:(

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam ziarah...salam kenal....penulis tu tak dak akai....