Wednesday, December 23, 2009

PREPARATION FOR NEW HOUSE

Alhamdulillah..surat amek kunci dah dapat.. maksudnya, bila-bila masa p amek kunci n dah boleh masuk rumah..so..sebelum masuk ada byk persiapan yg perlu dilakukan..so antaranya adalah:

1) Grill sume pintu dan tingkap ( plg utama) bagi mengelakkan pencerobohan yg tidak diingini.
2) Wiring, pasang lampu dan yg sewaktu dengannya agar tidak kelihatan seperti rumah hantu
3) Pasang plaster kt living room, tambah lampu bg menaikkan mood yg selalu emo nih..
4) Kitchen cabinet harus cantik bagi menguatkan semangat memasak setiap hari..(masak ke???)
6) Living room harus kebaboommmmm utk kesenangan mata memandang..
7) Master bedroom harus dlm suasana romantik gitewww bagi menggalakkan tidor awal..
8) Dining hall
9) Langsir mesti ada bagi mengelakkan sesiapa mengintai dari tirai kamar..

Agak-agak sempat tak nk buat semua nih dlm masa 2 bulan..hmmmmmm..tapi sebelum pindah rumah, haruslah aku menghafal jalan dr rumah ini agar tidak sesat dalam perjalanan ke ofis.. boleh ke aku drive jauh2 ni nanti.uikssssssssssssss..

7 comments:

dbalkis said...

Hai congrats...nanti ajak le kami datang housewarming..hehe

Maia said...

dayang: thanks..owh itu adalah wajib.. harus dijemput kawan2 ya..

☆ lieya latif ☆ said...

wow bestnye nak masuk umah baru...mesti excited kan...nak hias rumah.....syok!! syok!! selamat berpindahrandah dan selamat mengemas umah maya....tunjuk ar pic umah...tingin nak tgk..

ummidania said...

beb..dlm 2bulan leh jek..janji fulus ade...yg penting harusla ko hapal jln ke rumah sdiri agar tidak sesat mncarik jln pulang kelak yer...

Maia said...

lieya: ada kt fb..tapi gambar luar je..dlm tak amek gi..

zue: tulah pasal..haruslah dihafal..

Mama Mya said...

bestnye nak masuk umah baru

selamat berpindah yer

en_me said...

sonoknyerr umah baru kannns.. ehehe, salamm akak lollipop ittewww