Thursday, November 11, 2010

Kurang Ha*ar punya pompuan!!!

Insiden berlaku di petang khamis tatkala orang ramai berpusu-pusu mahu pulang ke rumah..Seperti biasa aku balik naik KTM sampai kajang then dr kajang drive ke Semenyih.. sedang asyik menunggu tren ke kajang, tiba2 terdengarlah suara pompuan ni:

ting tong.. "Tren ke Seremban mengalami kelewatan dr jadual asal" ( ini takpe lagi aku buleh terima..wpun KTM memang selalu delay..service saks giler..)

Kemudian, setelah 40 minit berdiri menunggu tren, maka tibalah tren yang akan ku naik bersama ribuan orang lain.. sambil dihimpit dan ditolak dr belakang, tiba-tiba ada suara pompuan ni pulak:

"woii..masuklah dalam lagi" ( dengan nada menjerit)

aku geram betol ngan pompuan ni.. mcm dia tak nampak orang2 yg ada kt dalam tren ni pun berhimpit cam sardin dalam tin kemek..apa lagi.. aku sembur lah sekalik..

"weiii..dah tak muat lah.. buta ke..tak nampak dlm ni dah penuh" (dengan suara yg sgt kuat smp semua org dok pandang kt aku..pedulik hapa!!!)

aku tak sound pompuan tu kalau dia tak menjerit dan bercakap dengan nada yang kasar..tapi ini tidak..lagi mau kurang hajar..pantang aku org camnih..

perjalanan diteruskan..smp kt stesen midvalley, kejadian yg sama turut berlaku.. dahlah aku dihimpit oleh manusia disekelilingku, nak duduk memang tak dpt..perut aku pulak dok di sondol oleh manusia-manusia yg tak sabar.. uisshh..lagilah aku sentapsssss!!! dan ada plak sorang pompuan nih menjerit..

"woiii!! yang tengah tu masuklah dalam lagi.. orang pun nak balik jugak!!!" (ni lagi sorang minah kuwang hajau yg aku sound)

"oi dik!! nak masuk celah mana lagi..nak masuk celah kangkang ke?? tak nampak ke penuh ni??" (lagi sekali orang2 dlm tren tu menghalakan pandangan mereka kepadaku sambil menyetujui apa yang aku katakan pada minah kuwang hajau nih..)

Kesimpulannya: janganlah bersikap biadap tatkala anda menginginkan sesuatu.. terutama apabila anda menjerit dan menjerkah dihadapan orang yang hamil cam aku.. hot temper beb!! mau aku sembur lagi pompuan-pompuan tuh..

** dan terfikir sejenak: rendah betol moral manusia zaman sekarang nih..biadap dan kuwang hajau tak bertempat....aku ni pun bukannya bagus sangat, tapi bila buat sesuatu, atau bila nak cakap sesuatu, fikirlah dan lihatlah realiti.. jangan main sedap mulut je.. cili kang mulut..oppppssss..

6 comments:

Nurul Aima Hj Kaim said...

dunt play-play with prgnnt women ok...mmg kurang ajar bah

ummimikadania said...

grang gak mak buyung ni skli-sekala..tahniah

rawsktar said...

terbaekkk maya! salute!

PERSIAPAN PENGANTIN BUDGET said...

salam, kesiannya awak, orang tak bagi duduk ke? sy pun pengguna komuter tegar. faham sgt perasaan tu...

sue-sama said...

huuhu, da penah merasa mase duduk bangi dulu, ktm dekat bandar tasik selatan ke ukm.memang sangat seksa nak naik ktm

pastu kene seluk poket lg..nasib baik hp ku tak sempat nak dicurik sbb aku ketuk tangan lelaki tu..adoii

☆ lieya latif ☆ said...

fuh cayalah maya...ko sound direct yeak...cayalah ko beb...cian ko kan, berhimpit2 cam tu...yg siannye sebab ko bawak perut...mesti seksa gitu.....sian ko....