Sunday, April 19, 2009

Jangan Tanya Kenapa

Suatu hari sedang daku duduk sambil menonton citer ntah apa ke nama citer tu, tiba-tiba dia datang dan tanya..


Dia : Buat ape tuh?
Aku : Berak!!! ( tgh tgk tv lah.. lagi mau tanya ka? )
Dia : Amboi!!! Garangnyer..
Aku : HMMMM... ( dengan nada yg tak seberapa jelas..)
Dia : Hari ni buat ape?
Aku : Nothing... ( jawapan yang ringkas dan padat)
Dia : Owhhhh...
Aku : (senyap tanpa sebarang bicara)
Dia : Apsal muka masam nih???
Aku : Termakan asam tadi... ( gaya yg malas macam nak taknak jawab)
Dia : Misti tgh berovulasi nih...( tersengih-sengih)
Aku : Hahahahahah...(buat2 ketawa)
Dia : Takpelah.. awak tgk lah tv tuh
Aku : Hmmmm.. ( masih lagi bermalas-malasan)




Seketika kemudian...terpikir kembali dengan perbualan yang agak suram antara aku dan dia.. kesian plak kt si 'dia' tuh kan..hmmm..kadang-kadang ada ketikanya kita berada dalam keadaan emosi yang memang sungguh haru biru dan tidak memerlukan sebarang persoalan.. jadi jangan ditanya kenapa..usah ditanya tatkala melihat diriku yang masam macam cuka buatan malaysia..kepada si'dia', maafkan daku kerana tidak bermaksud untuk mengelakkan jawapan bg setiap persoalanmu..cuma.. jangan ditanya kenapa

6 comments:

Mama Mya said...

fuh dasat tajuk JANGAN TANYA KENAPA x berani i nak tanya kenapa hihihi..

mama mya
http://www.quefamili.com

♥ aimi @ kamalina ♥ said...

hehehe..."period ker"... biasala tu..namapun pompuan..mood mesti ada pasang surut...

Leonora Halim said...

hmmm... you need YOGA! :)

MELanies said...

hahaha..ko marah siapa tu maya?hehehhe.jgn marah laki k. dosa.

☆ lieya latif ☆ said...

haaa swing mood ni biasenye mesti tgh period nie...cam lieya laa....hangin jek tak tentu pasal he he he he....tapi takpe, laki kite paham penyakit sebulan sekali tu he hehehe

Big Mamma Bukhari said...

errr.. nak tanya ni.. tapi takut.. errr.. dh ok ke?
hahahhaa... :-O