Tuesday, June 21, 2011

Diari seorang isteri dan ibu..

Rutin harian:


5.30: Bangun pagi..mandi siap2 ke opis..


6.10: Panaskan enjin kereta dan siap2 utk hantar adam ke babysitter


6.20: Pecut laju ke komuter kajang agar dpt naik tren 6.42..kalau tak sempat, naik yg kul 6.57 punyer..didlm ktm berdiri dan kdg2 tidur sambil berdiri..


7.25: Tiba di kl sentral dan terus amek lrt ke taman melati..kemudian jln kaki 7 minit utk smp ke opis..


8.00am: Sampai di opis..mulakan kerja seharian..mengajar..membebel..dan yang sewaktu dengannya..


6.00: Habis kelas..kadang-kadang habis kul 5.00 (bolehlah balik awal sket)..


8.00pm: Tiba di rumah kesayangan bertemu keluarga tercinta..peluk cium adam dan zafirah dahulu baru masuk dapo..(kalau rajin masaklah..kalau dh boring asyik mkn luar, pon masak jugak)


9.00: Makan dan kemas2 barang anak2 utk dibawa ke taska dan rumah babysitter..iron baju utk dipakai keesokan hari.. sambil2 tgk kalau ada kain yang berlambak, sumbat masuk washing machine..dah abes, sidai kain dahulu..kalau tak kain akan berbau busuk di keesokan hari.


10.00: Siap2 utk tido..naik bilik atas..pasang ekon sambil melayan anak2..sian anak2 ditinggalkan seharian..berborak2 dengan si kakak,..tanya pasal aktiviti di taska..gomol2 si adam..tidokan adam..pastu tidokan kakak pulak yg selalu jeles bila mama asyik kepit ngan adam..


11.00: Barulah buleh tido dengan aman..


Beginilah rutin harian mak nak oiiii..jadi sekiranya emosi mak terganggu, silalah fahami..begitu juga sang suami, sekiranya layanan terhadap mu semakin kurang, maka fahamilah bahawa daku sgt letih ..jadi..silalah buat cuti-cuti mesia selalu bagi menghilangkan tekanan yang dihadapi seharian.. :D


***** macamlah ko sorang je ibu yang bekerja di dunia ini maya oiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!! :D

4 comments:

Tie-Ibu wawanisolehah said...

Akak baca pon rasa penat ..besar sungguh pengorbanan kita kan..cheewah..
Wahai sang suami sesekali tolonglah basuh pinggan, kemas rumah, sidai kain..ular yg menyusur akar takkan hilang bisanya hihi.Kalo En. Masrun baca mati akak

MAYA said...

masrun rajin gak tlg saya kak..kdg2 dia tlg basuh pinggan n basuh kain..kalau sy blk lbt, dialah amek anak2..pagi2 mmg dia yg siapkan si kakak pg skull.seb baek lah jugak dia tolong2 sket..n naseb baek dia jenis tak kisah nk mkn ape..kalau tak, jenuh gak mlm2 nk masak..

rawsktar said...

tp dalam diari Puan, takde pon berkhidmat utk suami. semua utk anak2. hahahaaha.

main2 je maya!you know me! ehehehe.

rindu main softball laaa

MAYA said...

anies: khidmat utk suami tidak perlu dinyatakan disini ya..hehe.. sendiri mau pike lerr... hehe

aku selalu je main baling2 kt depan rumah..tp tak dapek ler nak lari2 ke base cam dolu2..kannnn